27 december 2009

Livet med min läsplatta! - del 1

Julafton fick jag till slut min länge efterlängtade läsplatta. Maken valde efter en hel del efterforskning ut en Sony Reader Pocket Edition.
Jag har nu haft några dagar på mig att testa min nya läsplatta och är helt såld på den! Redan på julafton laddade jag ner två böcker från Google Books och två från Burlövs folkbibliotek via Elib. Smidigt och enkelt. Var även inne på Bokus och tittade på deras e-boksortiment, men har inte valt ut vilka jag ska köpa än (mycket beroende på att det inte fungerade att ladda ner från deras test-sida).
Är helt övertygad om att läsplattorna kommer sätta fart på e-boksmarknaden - gäller bara att biblioteken är med och berättar om vilka möjligheter som biblioteket kan erbjuda. Visade några vänner Elib, och de var helt förundrade över detta, men också frågande över varför det inte marknadsförs... Ngt som vi inom biblioteken får göra något åt!
Läsplattan ger många möjligheter men också utmaningar! Tänker fortsätta blogga kring mitt läsplatteanvändande... :-)

Inga kommentarer: