2 februari 2010

Läsplatta - del 8 - elektroniskt redskap

Åter har läsplattan varit ute på resande fot. Hela mitt lilla bibliotek har varit med och valfriheten har varit total. :-) Men när man flyger kan man inte läsa på läsplattan vid start och landning... Detta eftersom alla elektroniska prylar ska vara avstängda så länge säkerhetsbältesskyltarna lyser. Nåja, det ger lite extra avkopplingstid, men visst är det lite irriterande när man är inne i ett spännande avsnitt. Varför måste alla elektroniska prylar vara avstängda? Jag har full förståelse för mobiltelefoner etc med sändare/mottagare, men en läsplatta? Jag frågade flygplanspersonalen, men de sa bara att så var det - allt måste vara avstängt, även min "bok".

En annan konsekvens med att läsplattan är elektronisk är att den behöver el. När läsplattan är laddad är användningstiden otroligt lång, men lite trist när den laddas ur när man är på resande fot och har laddningssladden hemma. Jag får se till att ta med sladden på fortsatta resor (eller ladda ordentligt innan jag far). :-)

Inga kommentarer: